[KEJAM] Tragedi Pembunuhan Ngeri 4 Beranak “Disembelih” Oleh Keluarga Sendiri.

Kadang-kadang kita sendiri pun tak faham apa yang mendorong seseorang tu untuk membunuh. Lebih menyedihkan, orang yang dibunuh adalah family dorang sendiri, seperti apa yang berlaku kat empat sekeluarga di Gemencheh yang kena sembelih dengan kejam oleh orang yang dikenali. Aduhai!

Bagi yang tertanya-tanya siapa empat sekeluarga ni dan kenapa kejam sangat orang lakukan pembunuhan ni, baca kronologi kes pembunuhan ngeri empat beranak di Gemencheh tahun 2010.

Siapa empat beranak ini?

Tak ada siapa yang dapat sangka, 4 Januari 2010 merupakan hari malang untuk empat orang mangsa ni. Mereka ialah Atan Daud, seorang bekas imam masjid kat Kampung Batang Rokan, Gemencheh yang dah pun berumur 90 tahun dan isterinya, Sufiah Keatas yang berusia 80 tahun. Dua lagi mangsa pula bernama Ismail Awang, 76, iaitu menantu kepada pasangan warga emas tadi dan anaknya, Siti Khadijah Ismail yang baru je berumur 22 tahun.

Kesemua empat orang ni ada pertalian darah dengan suspek. Dan korang takkan percaya kalau kami bagitahu suspek ni cucu kepada imam masjid tadi dan anak serta abang kepada Ismail Awang dan Siti Khadijah. Seriuslah… sampai hati buat macam tu!

Kejadian di hari malang

Siti Mariam Ismail, 18, baru je balik dari sekolah dalam jam 3.30 petang macam tu. Actually dia dah mula rasa pelik masa dalam perjalanan balik sekolah lagi bila bapa dia, Ismail Atan yang supposedly ambik dia naik motor kat jalan besar tak datang-datang. Jadi sebab dah lama tunggu, Siti Mariam rasa lebih baik je dia jalan kaki balik rumah.

Sampai je kat rumah, Siti Mariam panggil kakak dia tapi tak jawab. Dia start dah rasa semacam sebab kakak dia selalu sambut dia balik dari sekolah. So dia pun bukak pintu macam biasa dan tiba-tiba dia nampak mayat kakak dia dah terbaring atas lantai. Apa yang lebih mengerikan, sebilah pisau dilihat terpacak tepat ke dada Siti Khadijah!

“Saya berlari ke rumah datuk dan nenek yang terletak berdekatan. Malangnya, di sana saya menemui pula datuk, nenek dan ayah terbujur kaku di lantai rumah,” kata Siti Mariam yang memang trauma habis masa tu.

Pencarian bahagian anggota yang hilang

Well that’s not the scariest part! Masa Siti Mariam pergi ke rumah datuk dan nenek dia kat sebelah, dia jumpa mayat dorang dalam keadaan yang SANGAT mengerikan. Datuknya hilang tangan kiri dan nenek dia pulak hilang tangan kanan. Bapa dia? Hilang kepala daripada badan!

Menurut polis, semua mangsa ditemui dengan kesan tetakkan pada tubuh badan dorang menggunakan pisau yang tercacak kat dada Siti Khadijah. Dan polis jelas-jelas cakap, kes ni memang tak ada kena mengena dengan samun ke, mencuri ke dan lain-lain yang berkaitan. Dorang assume yang cucu kepada Atan Daud ni lah suspek utama dalam pembunuhan.

Rasidi Ismail, 34, dikatakan melarikan diri naik motosikal Suzuki biru lepas lakukan perkara terkutuk tu. Dan kunci kepada kes ni ialah bila polis dapat jumpa kepala Ismail Awang yang hilang entah ke mana masa dorang temui mayat tu.

Akhirnya suspek ditahan!

Menurut Kosmo, Rasidi dah bawak kepala bapa dia tu dari Tampin ke Kuala Lumpur dengan naik bas sejauh 120 km untuk tanam kepala tu dekat Tanah Perkuburan Islam Seksyen 21, Shah Alam. Orang dalam bas tu tak bau busuk atau pelik ke dengan dia ni??

Suspek ni mula kantoi bila dia serang seorang anggota polis bantuan kat jejantas Jalan Masjid India, Kuala Lumpur sekitar jam 4.05 petang. Pada mulanya, polis bantuan tu dah syak Rasidi ni suspek membunuh bila dia bandingkan suspek dengan gambar yang dia dapat dari headquaters. Bila Rasidi ni sedar dia diperhatikan, apa lagi dia terus keluarkan pisau dan serang polis tu dengan tiba-tiba sampai timbul pergelutan dekat 20 minit!

Rasidi terus diberkas dan dibawa ke IPD Dang Wangi untuk siasatan lanjut dan lepas soal siasat dia pun setuju untuk bawak polis ke tanah perkuburan Islam kat Shah Alam untuk tunjuk tempat dia tanam kepala bapa dia dalam jam 9.45 malam macam tu. Gali punya gali, dorang jumpa plastik yang mengandungi kepala yang ditanam hampir dua kaki dalam. Wuish gilalah!

Tapi sebenarnya tak bersalah?

Lepas polis jumpa kepala Ismail Awang, bapa kepada Rasidi ni, suspek terus dipakaikan baju pasung dan dihantar ke IPK Negeri Sembilan. Selesai perbicaraan kes, Mahkamah Tinggi Seremban dapati Rasidi tak bersalah sebab dia ni tak siuman dan mengalami skizofrenia. Rasidi sebenarnya boleh dengar suara-suara kecil bisik kat telinga dia dan suruh dia buat benda-benda yang tak sepatutnya.

Malah si Rasidi ni pun ada cakap benda-benda pelik masa polis soal siasat dia, contohnya:

“Saya buat kerana ia perintah daripada kuasa agung. Mereka adalah syaitan-syaitan yang menyamar.”

Sebenarnya Rasidi ni bukanlah teruk sangat seperti korang sangkakan. Dia seorang graduan Universiti Teknologi Malaysia dan dia jugak menurut satu forum ni dikatakan dah alami banyak kekecewaan sebab putus tunang banyak kali. Ada kemungkinan dia ni dah menuntut ilmu yang tak sepatutnya untuk buang ‘sial’ akibat putus tunang tu.

Ibu masih sayangkan suspek

Kejadian yang menimpa keluarga ni memang susah nak diterima Siti Mariam dan ibunya Zaharah Atan, 59 yang tak ada di tempat kejadian masa pembunuhan tu terjadi. Bagi Siti Mariam, perkara ni bukan perkara mudah untuk dia lupakan sebab dia orang pertama yang jumpa mayat-mayat orang yang dia sayangi.

“Masih sukar untuk dilupakan. Setiap kali mahu lelapkan mata, pasti terbayang-bayang wajah orang -orang yang saya sayangi itu men emui ajal dalam keadaan yang menyedih kan,” kata Siti Mariam.

Bagi Zaharah pulak, dia macam tak percaya bila dapat tahu yang Rasidi buat perkara ni semua. Rasidi ni anak yang baik sebab dia sangat bijak, tak pernah tinggikan suara, membentak atau bertempik dengan orang tua. Malah sebelum tu Rasidi ni pernah bekerja sebagai pegawai bank, cerita Zaharah.

Sebagai seorang ibu, Zaharah tak sampai hati nak bencikan Rasidi. Walau apapun yang jadi, dia tetap maaf kan anak dia tu. Suci nya kasih sayang seorang ibu…

“Kalau dia disah kan sakit jiwa pun, saya masih terima dia sebagai anak. Saya memang marah dan terkilan, tapi itu tidak akan buang perasaan sayang saya pada dia,” kata Zaharah lagi.

Apapun marilah kita doakan semoga Rasidi cepat sembuh dan keluarga nya tabah hadapi dugaan ni. Kalau korang perasan ada kawan yang alami masalah psikologi, cepat- cepat lah dapatkan bantuan untuk dia. Kesian kalau dah jadi macam ni.

sumber:lobakmerah via qumearpower via kumbangterbalik.com via jomshare.net

Tragedi ngeri lain…

[KISAH BENAR] Maut Dalam Kemalangan Ngeri Di PLUS. Peliknya, Kesemua Mayat “Tanpa Seurat Benang”!!!

INI merupakan satu kisah benar yang diceritakan dari pengalaman seorang ahli 1 dari Utara Semenanjung. Sama-sama kita renungi dan hayati kisah ini, jadikan pengajaran!

Satu hari beliau dan rakan-rakan telah menerima satu panggilan palsu berkenaan satu kemalangan yang telah berlaku di Lebuhraya Utara-Selatan.

Oleh kerana untuk mengesahkannya maka beliau dan rakan-rakan telah ke tempat yang dikatakan oleh pemanggil namun tiada apa yang terjadi di sana. Dalam perjalanan pulang, waktu itu pukul satu pagi, hujan turun renyai-renyai. Di satu persimpangan susur keluar dari lebuhraya, mereka ternampak sebuah MPV mewah yang terbalik dan remuk sekali kerana melanggar divider yang tajam.

Mereka segera turun dan melihat kemalangan itu dengan niat ingin menolong kiranya ada yang terselamat. Tetapi apa yang mereka saksikan sungguh dahsyat dan menyayat hati. Sesuatu yang tidak tergambarkan dahsyatnya. Mereka jadi terkedu, tergamam, tiada sepatah perkataan pun yang dapat menggambarkan betapa dahsyatnya kejadian itu, semoga Allah S.W.T melindungi kita semua dari kejadian yang seumpama ini.

Pemandu MPV mewah itu telah pun mati terkulai di kerusi pemandu kerana kecederaan parah di kepala. MPV tersebut begitu remuk sehingga bumbungnya menghimpit kesemua pemandu dan penumpang di dalamnya.

Di bahagian belakang MPV mewah tersebut terdapat tiga susuk tubuh manusia. Seorang wanita dalam empat puluhan dan dua lelaki dalam dua puluhan. Tidak terdapat seurat benang pun pada tubuh mereka. Bogel-sebogelnya.

Wanita dan salah seorang lelaki itu dalam keadaan berpelukan kepala mereka pecah, darah menyembur di merata tempat, tulang rusuk mereka hancur dan tikam menikam antara satu sama lain, dahsyat sekali. Tulang punggung wanita itu pula hancur.Lebih dahsyat lagi dengan jelasnya mereka lihat zakar lelaki itu masih di dalam kemaluan wanita itu. Langsung mereka tidak dapat dipisahkan.

Lelaki yang seorang lagi sedang dalam nazak dengan kecederaan parah di kepala,dan sayup-sayup kedengaran suaranya memanggil “Mummy… Mummy… Mummy…”.Tangan pemuda yang melekat pada perempuan itu masih memegang zakar lelaki yang nazak itu.Ahli bomba itu terjelepuk. Tidak pernah dalam hidupnya terbayang akan boleh terjumpa keadaan seperti ini. Dengan semangat dari kawan-kawan, beliau segera bangun dan mengambil gergaji besi untuk memotong kenderaan yang remuk itu. Mereka mesti melakukannya secepat mungkin, sebelum kejadian yang memalukan itu dilihat oleh orang ramai.

Dalam kegelapan malam itu mereka bertungkus lumus membuat apa yang patut. Dalam kesibukan bekerja tiba tiba bulu roma ahli bomba itu meremang naik, badan nya menjadi seram sejuk dan dada berdebar kencang. Sambil bekerja, dengan jelas dari sudut mata beliau kelibat satu makhluk hitam yang sungguh besar memegang pedang, dengan muka yang sungguh bengis dan berang, nafasnya mendengus radang, mundar mandir dan mengelilingi kawasan kemalangandengan gaya orang yang tersangat marah. Dalam hati ahli bomba itu berkata, “Ya Allah, besarnya kekuasaan-Mu, mungkin inilah dia malaikat maut yang dikatakan itu”.

Mereka mengeluarkan mayat-mayat tersebut satu persatu kecuali mayat wanita dan lelaki yang tidak dapat dipisahkan itu. Pada leher wanita tersebut terkalung tasbih yang memancar apabila terkena cahaya. ahli bomba itu melihat dengan jelas terdapat ukiran salib pada setiap butiran tasbih tersebut akibat pancaran cahaya bulan. Astaghfirullah hal azim!! MasyaAllah!! Apakah yang telah terjadi???Selepas memeriksa dokumen pengenalan diri mayat2 tersebut, jelaslah bahawa wanita itu adalah ibu kepada kedua lelaki tersebut.

Agama yang tertera dalamnya ialah Islam dan nama-nama mereka didahului dengan Mohd dan Nur………Beginilah akibatnya orang yang telah melampaui batas melepasi garisan yang telah di tetapkan oleh Allah S.W.T. Balasan Allah S.W.T terlalu pantas sehingga kita tidak sedar ianya datang. Begitu juga orang yang menyebarkan dosa dan maksiat insan lain. Apa yang akan terjadi jika orang lain terpengaruh dengan apa yang dilihat?Mereka akan melakukan kemungkaran hasil pengaruh kita. Selagi mereka melakukannya, selagi itu kita mendapat bahagian dari kemungkarannya itu.Apakah akan terjadi jika mereka melahirkan anak luar nikah? Itulah tanggungan kita hinggalah keakhir hayat mereka dan cucu cicit mereka.

Akan datang apabila kita telah berumur, janganlah kita tanya mengapa musibah terjadi kepada kita, mengapa anakku cacat? Mengapa aku, anakku cucuku kena kanser? Mengapa berlaku kemalangan yang dahsyat hingga mencacatkan aku, anakku dan ahli keluarga ku? Mengapa aku ditipu? Mengapa aku, anakku, ahli keluargaku dirompak, dirogol, dicederakan, mengapa ahli keluargaku melakukan jenayah, dipenjara dan dihukum?Sesungguhnya Allah itu Maha Adil. Dia akan membalas setiap apa yang kita lakukan secara sedar atau tidak. Bertaubat dan kembalilah ke jalan yang diredai. Membuat dosa adalah fitrah manusia. Allah akan mengampunkan dosa kita kepada-Nya walaupun sebesar mana sekalipun. Tetapi berbangga dengan dosa yang kita lakukan dan mempengaruhi manusia lain untuk sama membuat dosa adalah seburuk-buruk dosa dan hutang dosa ini bertambah selagi manusia yang kita pengaruhi itu membuatnya akibat kita.

Wallahualam..

Via teabengviral

Semoga perkongsian artikel di atas dapat sedikit sebanyak memberi manfaat pada kita semua….insyaAllah…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *